Remember the History of Suez Canal

süveyş kanalı
Suez Canal
The construction of the Suez Canal was on the agenda till the times of the Pharaohes and even the dividing of the red sea buy Moses inspires this project it was the dream of Ottoman Prime Minister Sokullu Mehmet Paşa (1505-1579) also Napoleon after invading egypt put forth the idea of opening a canal. The governer of egypt Sait Paşa and Mr. Ferdinand De Lesseps who was a diplomat in Cairo formed a joint venture and made a company to open a canal offically



Established in 1854, the Suez Canal Company for 99 years has assumed operation of the channel. Mali sıkıntıların ve finansman problemlerinin giderilmesinin ardından (İngilizlerde %44 ortak olmuştur) 25 nisan 1859 yılında resmen kanal inşaatı başlamış ve 17 kasım 1869 yılında 11 yıllık çok meşakkatli bir çalışma ve sıkıntılarla törenlerle açılmıştır. After resolving financial difficulties and financial problems (44% became a partner in the British), April 25, canal construction was officially started in 1859 and 17 November in 1869, is a very difficult 11 years of work and trouble, opened the ceremonies.

Comparison of the Suez Canal Length
One of the most important techniques in the construction of the Suez Canal, 6.5m wide, with the perspective of a service channel, the Canadian transportation of all materials. Bu servis kanalıyla Kanalın lojistiği çok hızlı bir şekilde sağlanmıştır. This service is provided very quickly through the logistics of the channel. Yaklaşık 20000 işçi çalıştırılmıştır. Operated approximately 20,000 workers. Sina yarımadasının batısından başlayan ve Kızıldeniz'e kadar süren kanalın uzunluğu 163km dir. From the Sinai peninsula and Red Sea to the west is the 163km-long channel length. Dünyanın hiçbir ekstra yükseltme alçaltma sistemleri olmadan inşa edilen Dünyanın ilk kanalı olmuştur. Lowering systems in the world without any extra upgrade has been built in the first channel in the world.


Window is referred to as the continents of the Suez Canal. Baharat yolunun kısalması deniz ticaretinin canlanmasını, hızlanmasını ve de ekonomik hale gelmesini sağlamıştır. Shortening of the way Spice revival of maritime trade, contributed to the acceleration and the economical. Düşünün eskiden Londra dan Karachi Pakistan'a gitmek için Açık Denizde Tüm Afrika dönülür Ümit Burnu geçilir toplam 17400 km kat edilerek Karachi ye varılırdı. Consider the open sea to go to Pakistan in Karachi from London formerly returns to Africa Cape of Good Hope passed all times by a total of 17400 varılırdı to Karachi. Halbuki Süveyş kanalının açılmasıyla bu süre 9880 km indirlmiştir. But this time the opening of the Suez Canal, mile indirlmiştir 9880. Ayrıca Akdeniz ve Kızıldeniz Okyonus geçişiyle kıyaslanmayacak ölçüde emniyetli seyri sefer yapılmasına imkân tanımaktadır. In addition, the safe course of the Mediterranean and the Red Sea Okyonus extent unmatched by the passage of time gives the opportunity of performing. 1951 yılında Süveyş şehrinin önünden geçen kanalın dar olması sebebiyle 13,5km lik daha geniş bir kanal açılarak gemilerin karşılıklı geçebilecekleri bir ortam yaratılmıştır. Due to the narrow channel in front of the city of Suez in 1951, 13.5 km of larger vessels by opening a channel created an environment of mutual can pass.

Sec. Hamdi Kaya ve Sn. Kumar and Mr. Hamdi. Adbulfattah Eldidi Süveyş Kanalının Açılış Anıtının Önünde Monument in front of the opening of the Suez Canal Adbulfattah Eldidi
President Nasser in 1956, the Suez channel. 5 Haziran 1967 de İsrail'in Süveyş kanalının doğusunu(Sina) işgaliyle Mısır Süveyş Kanalını 8 sene süreyle trafiğe kapamıştır. June 5, 1967 in the east of the Suez Canal, Israel (Sinai), covers the occupation of the Egyptian Suez Canal traffic for a period of 8 years. 5 Haziran 1975 tarihin de İsrail işgalinin sona ermesiyle birlikte tekrar deniz trafiğine açılmıştır. With the end of the Israeli invasion of June 5, 1975 history was opened to traffic on the sea again. Bütün bu bilgileri neden verdiğimi şimdi anlatacağım. 24 Aralık 2011 günü iş ortağım Sn. Why all this information that I now business partner, Mr. anlatacağım.24 on December 2011. AF Eldidi'nin Süveyş de açtığı Egymec adlı fabrikasının açılışı münasebetiyle Süveyş şehrinde bulundum. The occasion of the opening at the factory started in the Suez Eldidi'nin AF Egymec been in the city of Suez. Yıllardır etkisi altında kaldığım Yakup Kadri 'nin otobiyografik Zeytin Dağı romanı ve bu romanda anlatılan Osmanlının tüm enerji ve parasını alıp götüren İttihat Terakkinin koca İmparatorluğunu yok eden kanal serüveninin yaşandığı yerlerde bulunmak ve o anları hissetmek ve o çorak topraklarda yatan binlerce sahipsiz vatan evladına yattıkları yerlerinde Fatiha okuyabilmenin sevinç ve hüznünü yaşarken orada yaşananların bir kez daha hatırlanması amacıyla Süveyş kanalını yazmaya karar verdim. For years, stayed under the influence of Kadri's autobiographical novel, and the Mount of Olives is described in this novel all the energy and money in the Ottoman Empire took away the Union Terakkinin husband does not have the channel in areas where adventure and feel the moments and places that they lie barren lands lying unclaimed land evladına Fatiha joy and sadness of what happened there, you can read while I decided to write one more time as a reminder that the Suez channel. Yakup Kadri romanında, Cemal Paşanın yüzme bilmeyen Mehmetçiklerin beline bağladığı kabaklarla Süveyş kanalından geçirerek Süveyş şehri kenarında konuşlanmış İngiliz Birliklerini yok etmeyi planlıyordu. Kadri's novel, Cemal Pasha, who does not know swimming Mehmets pinned her waist British troops stationed near the city of Suez kabaklarla passing the Suez Canal was planning to destroy. Romanda bu girişim Mehmetçiği telef etsede karşıya geçmeyi başaran Mehmetçiklerin İngiliz cephaneliklerine yönelik sabotajları kısmen başarılı olmuştur. In the novel, who succeed in this venture our soldiers faced, although waste Mehmets sabotage against the British arsenal have been partially successful. Ama romanı okurken kanalın genişliğini tahmin etme imkanı yoktu ve imkansız olacağını düşünüyordum ve bu işe kalkışmanın yanılgısını hep kafamda yargıladım. But I did not have the opportunity to estimate the width of the channel when reading the novel and thought it would be impossible for this to work, and always in my mind the illusion of attempting yargıladım.

Sec. Hamdi Kaya ve Sn. Kumar and Mr. Hamdi. Adbulfattah Eldidi Süveyş Kanalının Önünde In front of the Suez Canal Adbulfattah Eldidi

Here you can see pictures in places such as the first channel between 60m and 200m genişlikteydi and I when I came to the city of Suez-now-when I saw the first channel, this channel is not used. Tüm tadilat ve genişlemelerine rağmen yüzerek geçilebileceğine kani oldum. Despite all the alterations and extension in a swim geçilebileceğine have convinced me.

Sec. Hamdi Kaya ve Sn. Kumar and Mr. Hamdi. Adbulfattah Eldidi Süveyş Kanalı Eski Çalışanlar Mahallesi Önünde With the Old Quarter in front of the Suez Canal Adbulfattah Eldidi

Winds blowing over the opening and maintenance bases in the branding on the inside of man. Arkadaşım AFEldidi Süveyş doğumlu ve 1967 yılına kadar yaşadığı ve İsrail saldırılarıyla şehrin tamamen boşaltıldığını anlattı ve kanalın açılışında dikilen anıtın muazzam olduğunu ve sağında solunda büyük aslan heykellerinin olduğunu açıkladı ancak İsrail savaşı sırasında şehrin hemen karşısında bulunan İsrail askerlerinin yaptığı bombalama faaliyetleriyle hem aslanların hem de açılış abidesinin zarar gördüğünü açıkladı. My friend AFEldidi Suez and Israeli-born and lived until 1967 attacks, said the city is completely emptied and the opening of the channel is a huge monument erected to the left and right of the lion is the largest announced, but just across the city during the war in Israel's bombing of the Israeli military operations in both the lion and the opening Monument said water damage. Kanalın ilk bölümünün yapıldığı yerlerde ecdadımızı yâd ederken şu an Mısırın içinde bulunduğu hem siyasi hem de ekonomik çalkantıların etkisini taşıyan Süveyş şehrini gezme fırsatını bulduk. Places where our ancestors first section of the channel, while remembering the moment in which both political and economic turmoil the impact of corn which we found the opportunity to roam the city of Suez. 100 yıl öncesinde yapılan Osmanlı binaları ve O dönem çalışan ve Kanal yöneticileri için yapılan mahalleler hala eskinin nezih izlerini taşıyor. The Ottoman Empire 100 years before the buildings and neighborhoods for that period, employee and channel managers decent still carries traces of the old. 150 yıl önce bir imkânsızı başarma projesidir. 150 years ago, to achieve an impossible project. Süveyş Kanalı ve Bu projenin gerçekleşmesinden sonra Dünya İnşaat sektörü bir devrim niteliğinde kabuk değiştirmiş ve yapılamayacak denilenlerin peşinde yeni teknik ve teknolojiler geliştirme süreci başlatılmıştır. After the Suez Canal and the realization of this project is a revolutionary world changing around the construction sector is not possible, and the pursuit of so-called process of developing new techniques and technologies. Süveyş Kanalı Bugün dünyanın en fazla kazandıran su geçiş yoludur ve Mısır yılda sadece kanal Geçişinden 6 milyar dolar gelir elde etmektedir. Today, the world's most water-saving way to pass the Suez Canal and Egypt, with revenue totaling $ 6 billion per year is only the channel change.


Comments

Post a Comment